Kontakt:

Tomáš Nový
Smetanova 73
471 54, Cvikov

Mobil:604 400 003

e-mail:Novymerrimack@seznam.cz

copyright 2009 ã, www.merrimack.unas.cz
webmaster: Tomáš Nový




 
MERRIMACK KLUB



Richelieu - foto, stavba, popis měřítko 1:100, délka 2,4m
Trup byl vyroben z laminátu, zesílení pro palubu jsem vyrobil ze špejlí 1x1 cm, okolo dělovích věží jsem špejle vynechal, v tomto místě bude otočná barbeta s převodem a střílícím mechanizmem.
Paluba je vyrobená z laminátové desky, kterou jsem si vyrobil, měl jsem doma nepotřebnou tkaninu, tedy jsem ji použil (140g 8 vrstev, epoxid 385 LG).
Paluba je asi 2mm tlustá, tedy dostatečně pevná. Průmyslově vyrobená deska je sice lepší, ale cenově jsem byl na tom lépe. Původně byla paluba dřevěná z překližky, což je naprosto nevhodné, dřevo na lodi doslova nesnáším, tedy laminát a plast...
Pro přehlednou práci mám na stěně plech, který využívám jako magnetickou tabuli, mohu jen doporučit, nedám na toto dopustit.
Uložení motoru pro typ Speed 900 jsem si nejprve vystřihnul z tvrdého papírového kartonu a ten pak vložil do trupů a posunutím hřídelí jsem si obkreslil přesně střed pro motor. Desku pro uložiště jsem laminoval na rovné naseparované desce, deska je z 25 vrstev tkaniny 140g, tedy opět dostatečně pevné i proti vybracím.
Papírovou šablonu jsem pak obkreslil na laminátovou desku a oscilační bruskou vyřízl. Vše pak usadil a zalepil epoxidem.
Zde je vidět zadní část komínu, který byl v základu vyroben nejprve z polystyrenu a na povrchu je laminát, vše opracováno a tmelem dorovnáno. Ostatní části jsou vyrobené z plastu PSH desek, které zle zakoupit u  firmy  ŘEMPO. Dálkoměr byl vyroben v základu z novodurové trubky, která kupodivů rozměrově pasovala, zbytek tvarů na dálkoměru je opět vyroben z platů.

Na laminátovém trupu už je epoxidem nalepená laminátová paluba, v zadní čácti trupů, přesně nad kormidlem je vyžízlí otvor pro servis kormidla, v případě vypadnutí vydličky, nebo vyjmutí kormidla z pouzdra, když potřebujeme do pouzdra dostat vazelínu. pro přesné uložení barbet jsem si odměřil střed lodě a řízl do paluby čáru, která mi pomohla najít vzdálenost a střed barbet.
Toto je lukoprenová forma pro zadní dělové věže, vedle ní sklenička vaječného likéru pro lepší chuť k práci :o). Do formy jsem nastříkal stříkací tmel, který zároveň poslouží jako základová barva, dále jsem do fotmy laminoval, výsledek je naprosto pevné dělo, připravené pro střelbu, tedy je potřeba aby něco vydrželo.
Přední část nástavby, škoda že jsem při výrobě více nefotil...:o(
Zde jsem se snažil model skompletovat a na zahradě nafotit, tedy je zde vidět dělová věž, o které už jsem psal v předchozím textu.
Je zde vidět sundavací palůba před dokončením, paluba opět má svůj střed a vyřezané díry pro nástavby, díry v palůbě musí být pro kabely na poziční světla a světlomety a kouř z komína. U posledních fotek je už vidět usazení motorů, které bylo obřížné řešit, jelikož hřídele byli hodně blízko sebe, tedy motory bych vedle sebe nedostal, vyřešil jsem to uložením za sebou.
Teď možná u některých lidí budou vztávat vlasy hrůzou, ale je to účelové.
Řešení dřevěné paluby jsem vyřešil nažehlovací páskou na nábytek, je to asi zvláštní nápad, ale naprosto vodotěsný a hlavně věčný, voda tomu nevadí, tedy jízda modelů na rozbouřené řece nebo Vltavě není problém, účel tohoto řešení, byl z důvodu odolnosti, ne krásy. Naše modely často musí vydržet opravdu hodně, a tak se nikdy musí něco ošidit,dřevěná palůba z opravdového dřeba je sice hezká, ale náchylná na popraskání v případě špatné výroby.
S tímto problémem jsem už málem zůstal stát ve stavbě - barbety, věčný to problém, z čeho je vyrobit, jelikož se musí otáčet, být pevné, jelikož dělo bude střílet, nastává problém. Měl jsem cestu do OBI  nakonac jsem procházel v oddělení vzduchotechniky a objevil krásné trubky, hlavně hladké, bez hrbolů a nerovností což u odpadních trubek se říci nedá. Vnější barbeta je vyrobena ze spojky na trubky, tedy nastavení trubek ve vzduchotechnice. Vnitřní část je vyrobena z trubky 125 mm.
Při prvním odzkoužení jsem nasadil na trubku tuto spojku a opravdu přesně a bez vůle jsem stím otáčel, tedy motor ze stěrače pod věž a otáčení je hotové.
Z nedostatku svého času sem zatím vkládám už hotový mode, který podotýkám že není stavěn jako maketa, ale jako funkční model, který byl postaven za necelé 3 měsíce tvrdé práce bez přestávky. Zbylé fotografie ze stavby vložím až budu mít čas.

S pozdravem:Nový
Střední paluba už je též potažená imitací dřeva, okraje na trupu jsou už připravené pro zábradlí.
Původně jsem přední část paluby měl dřevěnou, zapoměl jsem se podivat na plán a tak jsem to musel předělat a vyrobit přední část paluby v podobě železa. Na druhé fotce je celkový trup, bez nástaveb.
Počítadlo.cz
MENU



Na ředu už přichází nástřik spodní části trupu. Nejprvě jsem si vytvořil čáru ponoru tak, že jsem si model položil na rovný stůl a podle plánu jsem si zjistil, kde  se přibližně čára ponoru nachází, pak jsem si od stolu k čáře ponoru vytvořil šablonu, na kterou jsem si přiložil obyčejnou tužku a šablonou objel kolem dokola celý trup. Měl jsem strach, zda to bude dobré řešení, ale výsledek byl více než dobrý.
Poté co jsem měl tužkou nakreslenou čáru ponoru, jsem použil žlutou lepící pásku, která se používá na zakrytí okeních rámů při malování a nalepil ji na čáru po obvodu. Poté jsem ustřihl pás igelitu a hnědou lepící páskou ho přilepil na žlutou pásku. Tedy trup byl připraven na nástřik.
Barvu jsem použil RAL 3000 Clasic  a nastříkal stříkací pistolí. Po zaschnutí nástřiku jsem druhý den nastříkal horní část trupu a to stejným způsobem.
Práce na palubě začala a dnes už je na 99% hotová, co nejdříve sem vložím další fotografie ze stavby, jelikož se blíží k závěru, do 14 dnů bych měl mít loď v základu hotovou, pak už jen nějaké drobné doplňky jako zábradlí, lana, a jiné.
¬Zpět
Líbí se Vám naše stránky?
Vložte si náš odkaz do svých.